-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:809 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چرا با برخوردهاي خشن و ارائه چهره اي خشن از دين باعث شديم جوانان ازدين و مساجد دور شوند؟
انتقادات ارزنده شما را به جان خريداريم، گرچه در مواردي از آن سخن بسيار است و شرايط پيش آمده نياز به تحليل بيشتر و تأمل عميق تر دارد. ترديدي نيست كه روش هاي نادرستي كه توسط دوستان جاهل و يا دشمنان دانا به كار گرفته شده گرچه در حفظ ظاهر بي تأثير نبوده ولي در تخريب باطن ها تأثير فراواني از خود به جاي گذاشته است و اين به همان لحاظ بوده كه پيش از آن كه زمينه سازي فرهنگي و كار فكري صورت گيرد كار سطحي و ظاهري به انجام رسيده است. نكته ديگري كه بايد به آن توجه كرد آن است كه چنين نيست كه مساجد در حال حاضر فقط محل پيرمردها و پيرزنها باشد گرچه در برخي محلات چنين است ولي در بسياري از مساجد حضور جوانان بسيار چشمگير است و در برخي مراسم تنها جوانانند كه ديده مي شوند (مانند مراسم احيا و عزاداري ها). آري! ترسيم چهره خشن از دين كار دشمن بوده و هست. مجازات هاي مشروع و قانوني را خشونت دانستن و تبليغ مداوم بر روي آن از سوي رسانه هاي غربي و غربزدگان اين باور را پيش آورده كه گويا هيچ جاي جهان خشونت نيست و تنها در ايران اسلامي است كه در مورد قاچاقچي ها و خلافكاران خشونت به خرج داده مي شود هرگز اسرائيل جنايتكار كه هر روز مردم لبنان و فلسطين را بمباران كرده و تحت فشار قرار مي دهد خشونت گرا نيست ولي ايران اسلامي خشونت گرا است. در هر صورت در عين پذيرش آنچه در آغاز گفتيم اين حقيقت را كه تبليغات سنگين غرب باورهاي جديدي را به صحنه آورده است نبايد از نظر دور بداريم. اميد است با اجراي طرح هاي فرهنگي عميق و سنجيده شده، كاستي ها جبران گردد و چهره واقعي اسلام به همه نمايانده شود. در مورد كتاب و جزوات، واحد مكاتبه و انديشه با شما ارتباط برقرار خواهد كرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.